Το μάθημα της εκπαιδευτικής ψυχολογίας έχει στόχο να προσεγγίσει 

  • τους τρόπους με τους οποίους παιδιά και έφηβοι μπορούν να μαθαίνουν ώστε να έχουν υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα και να εντάσσονται στο σχολικό πλαίσιο αλλά και την ευρύτερη σχολική κοινότητα με επιτυχία 
  • τις ψυχοπαιδαγωγικές πρακτικές οι οποίες θα μπορούν να προάγουν τη μαθησιακή διαδικασία και να συμβάλλουν δυνητικά σε βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα και
  • τις συμβουλευτικές υπηρεσίες σε εκπαιδευτικούς και γονείς σε θέματα μάθησης και διδασκαλίας με στόχο τη βελτίωση των μαθησιακών επιτευγμάτων των παιδιών και των εφήβων

Οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος:

  • Εμβάθυνση στον πολυεπίπεδο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτικού.
  • Ανάδειξη των δυναμικών που διακινούνται στο σχολείο και της αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Διαχείριση αυτού του δυναμικού από τον εκπαιδευτικό. Κατανόηση των συνθετικών στοιχείων της σχολικής επίδοσης.
  • Αντίληψη της διαφορετικότητας στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
  • Συλλογικότητα έναντι ατομικότητας.
  • Οι κοινωνικές αναπαραστάσεις
  • Συνεργασία και ανταγωνισμός
  • Διαχείριση κρίσεων και μέθοδοι αντιμετώπισης